Dr. Batthyányné Coreth Mária Óvoda Körmend

Kezdőlap Bemutatkozás Hírek Névadónkról Óvodánk kívül-belül Kapcsolat

 


 

 
FOTÓTÁR
 
Alapítványunk
 
Kompetencia
 
Különös közzétételi lista
 
A kompetencia alapú programcsomag hozadéka


       A kompetencia alapú óvodai programcsomag hozadéka a programcsomag felhasználói körében

 

A gyerekek számára

Mottó:

„…mindegy, hogy képességeid mekkorák, fő, hogy a tőled

telhető legjobbat formáld belőlük és általuk.”

(Weöres Sándor: A teljesség felé)

 

A kompetencia alapú programcsomag reményeink szerint a gyerekek számára

- önfeledt, boldog gyermekkort jelent, amelyben

- kedvük, igényeik, elképzeléseik, vágyaik szerint játszhatnak,

- kedvük, igényeik szerint mozoghatnak térben és időben, zenében és festésben,

- átélhetik a mesék, versek szárnyaló világát,

- átérezhetik a hagyományok üzenetét,

- bábozhatnak, dramatizálhatnak,

- nap mint nap változatos, színes élményeket szerezhetnek önmagukról, barátaikról, a segítő, befogadó, elfogadó felnőttek jelenlétéről, a közösségről, az őket körülvevő világról, a környezetről, a természet csodáiról, a számok, a mennyiségek birodalmáról,

- játszva tanulhatnak egymástól és a felnőttektől,

- a kérdéseiket bátran, nyíltan megfogalmazhatják,

- a megoldandó helyzeteknek számos megoldása lehetséges,

- figyelembe veszik a gyermekek törvényeit is.

 


 

A szülők számára

Mottó:

„A gyermekeknek egészséges környezetre van szükségük,

és a közösségben nem lehetnek egészségesek szülői

támogatás nélkül.”

(Trish Magee)

 

A kompetencia alapú programcsomag használata során a szülők biztosítékot kapnak arra vonatkozóan, hogy

- a program középpontjában a gyerekük áll;

- a boldog gyermekkort kívánjuk biztosítani a gyereke(i)k számára; a program alkalmazása eredményeként a gyermekük az iskolára alkalmas lesz (következő oktatási folyamat); gyermekük komplex képességei fejleszthetők;

- figyelembe veszik a gyermeke(i) egyéni és életkori sajátosságait; értékelik gyermeke(i) azon tulajdonságait, amelyek csak rá jellemzőek; gyermekével megtanítják értékelni a másik gyerek másságát is;

- gyermeke(i) számára olyan tudástartalmakat adnak át, amelyek megalapozzák az iskolai tanuláshoz szükséges kultúrtechnikákat;

- gyermekének olyan értékeket (hagyományőrzés, hagyományápolás, a magyar anyanyelv, népdal, mese- és mondavilág, tisztelet, szeretet, megbecsülés, elfogadás, a közösségben való együttélés) közvetít, amelyek örök érvényűek; a hangsúly a különböző módszerekkel történő egyéni fejlesztésen van;

- gyermekük nevelő, fejlesztő intézménybe jár;

- a szabad játék a nevelés fő eszköze; plusz szolgáltatásokkal (idegen nyelv, számítógépes ismeretek) nem terheli meg a gyermeke(i)t;

- számukra nem jelent többletköltséget; a gyermekével való közös gyűjtőmunkát a közös élményfeldolgozás követi; az óvodával való együttműködésük szorosabbá válhat, fejlődhet; gyermekének több saját élményben, tapasztalatszerzésben lesz része;

- a program figyelembe veszi az észrevételeiket is.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Az óvodapedagógusok számára

Mottó:

„A pedagógus király lehet a gyerek birodalmában, ha nemcsak törvényeket

talál ki, hanem figyelembe veszi a gyermek törvényeit is.”

(Ancsel Éva)

 

Lehetőséget ad

– az óvoda–iskola átmenet, az inkluzív pedagógia, a játék, az érzelem és az erkölcs új tartalmú megközelítésére;

– az iskolára való felkészítés, az iskolaérettség újraértelmezésére;

– az óvoda óvó-védő, nevelő, személyiségfejlesztő funkciójának új tartalommal való megtöltésére;

– a céltudatosabb, tervezettebb, hatékonyabb gondozó-, nevelő-, oktatómunka megélésére;

– a nevelési színterek (család, óvoda, iskola) folytonos nevelő hatásának érvényesítésére;

– saját kompetens személyiséggé válási folyamatának megsegítéséhez;

– a saját kompetenciájának fejlesztésére (ismeret, tudás, attitűd);

– olyan pedagógiai, pszichológiai ismeretek megszerzésére, amelyek meglévő ismereteit bővíthetik;

– olyan tudástartalmak elsajátítására, amelyek elméleti megalapozottságot adnak a program szellemiségének átvétele, a program bevezetése, tesztelése, alkalmazása terén;

– olyan beállítódás generálására, amely az óvodapedagógia kidolgozatlan területeit hordozza magában;

– olyan beállítódás generálására, amely befogadóvá teszi az óvodapedagógia új, innovatív pedagógiai jelenségei, történései iránt;

– olyan beállítódás generálására, amely a fejlesztés szükségessége iránti igényét ébren tartja;

– olyan beállítódás generálására, amely a prevenció hatékonyságát hirdeti a korrekcióval szemben;

– a gyerekek differenciálisi szintek (I–II–III.), képességfajták (értelmi, szociális, testi, kommunikációs: verbális, nonverbális) szerinti fejlesztésére;

– a holisztikus látásmód kialakítására, mind a gyermek egész személyiségének fejlesztése, mind a saját látásmódjának fejlesztése terén;

– a pedagógusokkal szemben támasztott, megváltozott követelmények és szerepek teljesítéséhez, betöltéséhez;

– a saját kulturális identitása megtartására;

– a szakmai elismerésre;

– az ön- és továbbképzésre;

– a pedagógiai, a módszertani szabadság megélésére;

– a pedagógiai innovációban való részvételre;

– a programcsomag fejlesztésében való részvételre a program tesztelése, véleményezése, értékelése kapcsán;

– a programcsomag alkalmazása során megélt pedagógiai jellegű tapasztalatok kicserélésére a programcsomagot kipróbáló, tesztelő, alkalmazó intézményekkel;

– a programcsomagban rejlő élmények szerzésére és megélésére;

– a kiégés szindrómájának elkerülésére.

 

 

 

 

 

 

 

 

 A fenntartó számára

Mottó:

„A gyermek a miénk is, az enyém, a tied, mindannyiunké.”

(Hermann Alice)

 

A fenntartó bizonyságot nyerhet afelől, hogy

– az általa fenntartott intézmény szakmai elismerésben részesült azáltal, hogy a pályázat nyertes intézményei közé tartozik,

– biztosított az óvoda pedagógusainak a szakmai ingyenes továbbképzése,

– az általa elfogadott és támogatott óvodai helyi nevelési program a kompetencia alapú óvodai programcsomaggal kiegészülhet és átalakulhat,

– a fenntartása alatt működő óvoda alap- és speciális feladatait a továbbiakban is teljesíteni tudja,

– a programcsomag alkalmazása a meglévő anyagi keret mellett megvalósítható,

– az óvoda alapító okiratának belső tartalma megmarad,

– az óvodát továbbra is a gyermekközpontúság, a gyermeki személyiség értékként kezelése jellemzi,

– vélhetően emelkedni fog a programcsomagot alkalmazó óvodákba beiratkozni kívánó óvodáskorú gyermekek száma.

 
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Olvasnivaló
 
site inf.

Legyen ez a kezdőlapom!


ritook@freemail.hu

 
Számláló
Indulás: 2006-10-17
 
Alapítványunk számlaszáma: 72100275-11087663. Köszönjük segítségét a gyermekek nevében!

 

 

 

Nézz élõ live filmet gportalon! 0-24-ben! Klikk ide! Filmek élõ live!!!!!    *****    SELENA GOMEZ MAGYARORSZÁG - TUDJ MEG TÖBBET SELENA GOMEZ MAGÁNÉLETÉRÕL, SZERELMÉRÕL, CSALÁDJÁRÓL, KARRIERÉRÕL!    *****    HA TE IS IMÁDOD A ZÖLD ÍJÁSZ VILÁGSIKERÛ SOROZAT ELBÛVÖLÕ SZERELMESPÁRJÁT AKKOR ITT A HELYED! MAGYAR OLICITY SITE    *****    The Vampire Diaries & The Originals szerepjáték - ha kedveled a sorozatokat és írni is szeretsz, ne habozz!    *****    Rendhagyó kedvezményt ajánlok Nektek, Te monhatod meg, hogy mi legyen az ára. Pl.: Születési, párkapcsoklati, horoszkóp.    *****    KÖNYVismertetõk, kötelezõ olvasmányok    *****    BOOKFANCLUB -> A könyvek birodalma elvezet a képzelet csendes világába!<<-BOOKFANCLUB    *****    Ingyenes, korlátlan képfeltöltés!!! www.kepfeltolto.eu    *****    Autista - Állatbarát - Homoszexuális - Intelligens - Kívülálló - Mûvészlélek - Segítõkész - Toleráns    *****    Portálépítés és portáldíszítés kezdõknek és haladóknak! Rengetek leírás, JavaScriptek , CSS ,HTML kódok,Design!    *****    HAT ÉVE ONLINE! - LÁTOGASS EL MAGYARORSZÁG EGYETLEN MÛKÖDÕ SELENA GOMEZZEL FOGLALKOZÓ OLDALÁRA! - HAT ÉVE ONLINE!    *****    A SZULTÁNA: HÍREK - KÉPEK - SOROZATISMERTETÕK - TÖRTÉNELMI INFÓK - ÉRDEKESSÉGEK MINDEN MENNYISÉGBEN A SOROZATRÓL    *****    Bûbájos boszorkák - Charmed - Extrák - Érdekességek - Cikkek - Interjúk - Bûbájos boszorkák - Charmed - Charmed -Játékok    *****    Itt a nyár! Kivirágzott a mályva és a pipitér! Hogy mit szólt ehhez a két virágmanó? Gyere, és olvasd el a Mesetárban!    *****    STITCHERS - Magyarország egyetlen oldala a természetfeletti krimi-drámasorozatról! A Stitchers sorozatot megéri nézni!    *****    Nézz Élõ live filmet gportalon. Klikk klikk klikk.    *****    Gréti. 23. Egyetemista. Chevelle. Rap. Jégkorong. Ottawa Senators. Jean-GabrielPageau. Írás. Olvasás. Blog. (:    *****    Élõ live mozifilmek. Ha szereted a filmeket, sorozatokat, meséket akkor itt a helyed!    *****    Furry Fandom | Antropomorf Állatok | Furry Fandom | Antropomorf Állatok | Furry Fandom | Antropomorf Állatok    *****    ARIANA GRANDE TODAY - MAGYARORSZÁG EGYETLEN ARIANA GRANDÉVAL FOGLALKOZÓ HONLAPJA - TUDJ MEG RÓLA MINDENT